Alle Onderzoeken & Publicaties van Bleijswijk, Rosa

Onderzoek

Vanuit de media (dr. Phill, Dr. Rossie, Oprah) is er een beeld van hoe de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) werkt. Je gaat zitten en een behandelaar gaat je vertellen wat je moet doen om beter te worden. Dat is wat we horen, dat is wat we zien.
In de dagelijkse praktijk zien we echter dat mensen weinig beeld hebben bij de GGZ in het algemeen. Ze weten niet wat ze kunnen verwachten van behandeling en de mogelijkheden die er zijn. Ook weten mensen vaak niet uit wat voor behandelvormen ze kunnen kiezen. Op basis daarvan is het moeilijk voor mensen om te kiezen voor een behandelvorm die bij hen past en bij wat nodig is.
Het is belangrijk om onderzoek te doen naar de wensen en behoeften van de doelgroep met als doel om ze daardoor op de juiste manier te kunnen informeren over ons aanbod, zodat mensen zelf gemotiveerd kunnen kiezen.

Het betreft een kwalitatief onderzoek waarbij we in gesprek gaan met drie groepen: 

* mensen van Thubble, screeners van Thubble en (ex)-cliënten.
* mensen niet in behandeling zijn geweest bij Thubble maar wel zelf mentale problemen hebben ervaren. Zij zijn verbonden aan Thubble doordat ze hun ervaringen delen en hiermee andere mensen inspireren/helpen.
* Co-creators: mensen niet in behandeling zijn geweest bij Thubble maar wel zelf mentale problemen hebben ervaren. Ze zijn verbonden aan Thubble doordat ze hun ervaringen delen binnen de Thubble.Community en hiermee andere mensen inspireren/helpen. Daarnaast raadpleegt Thubble de co-creators ook voor marketingdoeleinden.